WERKWIJZE

Door middel van kennis en gevoel voor het vak met bijbehorende elementen (kleuren, vormen, sfeer, etc) zorg ik dat de huisstijl van een organisatie klopt met de uitstraling van die organisatie. Wat ik hierin erg belangrijk vind is dát het klopt en dat het simpel oogt, én spannende details heeft. Dat zorgt voor de juiste beeldvorming en maakt dat de organisatie herkenbaar is in alle uitingen.


SAMEN BRAINSTORMEN

Om dit te bereiken, gaan we eerst samen brainstormen en kennismaken. Dit is een gesprek van ± een uur. Hierin bespreken we de hersenspinsels, brabbels en krabbels van de ondernemer en waarmee ik het bedrijf eventueel kan helpen en maak ik kennis met het bedrijf (in wording). We bekijken welke ‘uitingen’ er nodig zijn, welke er later eventueel nodig zijn en strepen weg wat niet nodig is.

Vraag een ‘brainstorm’ gesprek aan ››

Vervolgens ontvangt de klant de passende offerte.
Na akkoord begin ik met de eerste stap, een onderzoek.

ONDERZOEK & SCHETSEN
Concept ontwikkeling, ontwerp en vormgeving betreffen een analyse naar het bedrijf, de ondernemers, doelgroep, klanten, middelen, product/diensten en alles wat daarbij komt kijken. Onderzoek naar uitstraling, vorm, kleur, materiaal, etc.

Hieruit komen schetsen en ideeën van en voor het logo en de huisstijl.
Een huisstijl betreft bepaalde vormgeving waarin afspraken over beeld, typografie, kleur, plaatsing en fotografie heel belangrijk zijn. Deze elementen kunnen worden ingezet in ieder gewenst ontwerp voor de onderneming. 


REALISATIE
Het beste ontwerp en/of idee werk ik uit en presenteer dit (digitaal via de e-mail of in een persoonlijk gesprek) aan de klant. Alle uitingen passen dan goed bij elkaar en hebben dezelfde uitstraling. Het bedrijf komt hierdoor herkenbaar, betrouwbaar en krachtig in beeld. Vervolgens loop ik alles nog een keer na zodat het klaar is voor uitvoering.

Samen met ondernemers/bedrijven uit mijn netwerk zorg ik graag voor de realisatie van mijn ontwerpen en ideeën. (zie ook samenwerkingen)


MATERIALEN
Het gaat niet alleen om het ontwerpen en het maken van het juiste ontwerp, ook vind ik het erg belangrijk mee te denken over materiaalsoort en de realisatie. Het is belangrijk dat ook deze materialen en de uitstraling die daarbij komt kijken bij het bedrijf en de ondernemer past, de juiste doelgroep zich aangesproken voelt.

Digitaal (briefpapier sjabloon etc) of (gerecycled) papier, glanzend/mat, papierdikte, etc.
Ook met ontwerpen is het belangrijk hier rekening mee te houden want zo heeft bijvoorbeeld PostNL richtlijnen voor enveloppen en is het fijn als je de printkosten van je klant beperkt kan houden (bij digitaal briefpapier sjabloon).

Portfolio ››